Ruben Löhlefink
Ruben LöhlefinkFreelance SEA Consultant

Google Ads Specialist in Almere

Ben je op zoek naar een Google Ads specialist in Almere? Neem dan direct contact met mij op. Dan bespreken wij samen de mogelijkheden.

Zelf heb ik jarenlange ervaring aan marketingbureau zijde. Het voordeel is dat ik kennis heb van veel verschillende branches, zowel B2C als B2B. Hiermee ben ik op de hoogte van alle best-practices – dit is kennis die niet zomaar verkregen wordt. Tegenwoordig werk ik ook als freelancer en combineer ik het beste van beide werelden: specialistische kennis & flexibiliteit.

Zelf woon ik al meer dan tien jaar met veel plezier in Almere. Overigens werk ik niet uitsluitend met klanten in Almere. Ook als je ergens anders woont ben je van harte welkom. De digitale wereld kent geen grenzen.

Maak kennis met Google Ads

Wil je online adverteren maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Of ben je al langere tijd bezig maar wil je groeien? Google Ads is een praktisch medium om gericht online te adverteren. Vroeger heette dit nog Google AdWords.

Adverteren via Google Ads wordt in vakjargon SEA genoemd – Search Engine Advertising. Google is een zoekmachine waar miljarden keren per dag een zoekopdracht wordt ingetypt. Wil je meer lezen over de voordelen van SEA? Je vindt op deze pagina een samenvatting van de voordelen van Google Ads en concrete voorbeelden.

Via Google Ads kun je namelijk jouw doelgroep bereiken en zelf de kosten bepalen. Veel ondernemers beginnen met betaald adverteren via social media (push marketing). Via social media krijgen bezoekers een display advertentie voorgeschoteld terwijl ze andere dingen aan het doen zijn. Het voordeel van Google Ads is dat het pull marketing is. Wat dat inhoudt is dat mensen zelf daadwerkelijk op zoek zijn naar een product of dienst. Je hebt volledige controle over op welke zoekwoorden je vertoond wil worden. Google wil voor hun gebruikers zo relevant mogelijk zijn. Daarom vertonen ze niet willekeurige advertenties zoals andere kanalen wel doen.

Omdat mensen al actief zoeken via Google is de relevantie (en daarmee de kans op een conversie) vele malen groter. Je heb bij Google ook veel meer controle en de inzichten zijn transparanter.

Dit is een van de meestgebruikte manieren van adverteren in de wereld. Dat is logisch want het is al sinds het jaar 2000 een bewezen effectieve manier. Er zijn weinig succesvolle bedrijven die hier geen gebruik van maken. Neem maar eens een kijkje online, waarschijnlijk staan jouw concurrenten al bovenaan de zoekresultaten.

Google Ads bestaat uit meerdere onderdelen:

Al deze aspecten hebben hun eigen voordelen. Daarmee heeft Google een compleet aanbod om gebruikers in elke fase van het aankoopstadium aan te spreken.

Lees hier meer over Google Ads en hoe het werkt. Google geeft zelf een begrijpelijke uitleg over de basis van het advertentieplatform. Neem ook de veelgestelde vragen door.

Waarom Google Ads uitbesteden?

Iets uitbesteden of zelf doen is kan een lastige keuze zijn. Het heeft uiteindelijk betrekking op twee dingen: wat het oplevert en hoeveel tijd en/of geld ermee bespaard worden. Ik weet wat een ondernemer bezig houdt en dat het een druk leven is. Persoonlijk denk ik dat je als ondernemer het beste je focus kunt leggen op je eigen expertise en de andere werkzaamheden beter kunt uitbesteden. Een specialist is zowel effectiever als efficiënter. Uiteindelijk levert dat meer omzet op, bespaart dat je geld en een hele hoop tijd. Tijd die je in kunt zetten om je bedrijf te laten groeien.

Voor het uitbesteden heb je twee opties:

Een marketingbureau of een freelancer. Marketingbureau’s zijn niet per definitie beter of slechter. Er zijn geweldige marketingbureau’s. Deze bedienen vaak wel de grotere klanten. Daarbij zul je vaak meerdere diensten afnemen en fees betalen. Dat kan al snel tot hoge kosten leiden. Er zijn ook vele cowboy bedrijven in omloop. Het kan zijn dat iemand een account opzet en er nooit meer naar omkijkt.

Met een freelancer ben je flexibel en goedkoper uit. Je weet met wie je te maken hebt en je hebt altijd contact met dezelfde persoon. Check altijd of de freelancer die je wil inschakelen aantoonbare ervaring heeft. Een goede freelancer zal hier nooit omheen draaien. Mij kun je vinden op LinkedIn, E-merce en kan ik je certificaten laten zien.

Voor vragen kun je mij altijd vrijblijvend een mailtje sturen.